Паливний насос – відповідальна частина системи живлення ДВС. Його функція в міні-тракторі полягає в порційній доставці пального в карбюратор (часто в садових тракторах – в інжектор). Для хорошої роботи двигуна подача дизпалива або бензину повинна виконуватися під правильним тиском і через певні проміжки часу.
Це неможливо, якщо паливний насос зламаний або близький до вироблення свого ресурсу. Цей матеріал від Мотоблок ТАТА допоможе вам дізнатися, чи не настав час обрати паливний насос для міні-трактора на заміну старому.
ЗМІСТ
- Як зрозуміти, що паливний насос на мінітракторі потрібно міняти?
- Які можуть бути причини поломки паливного насоса мінітрактора?
- Як визначити відповідний паливний насос для вашої моделі мінітрактора?
- Рекомендації з експлуатації паливних насосів
Як зрозуміти, що паливний насос на мінітракторі потрібно міняти?
Як правило, мінітрактори досить явно сигналізують про неполадки з подачею пального. Але щоб зрозуміти, що проблеми викликані саме зносом або поломкою паливного насоса, що наближається, потрібно знати про ознаки його неправильного функціонування. Це допоможе вчасно провести заміну та усунути дефект.
Втрата потужності
Цей симптом виявляється у слабкому реагуванні на натискання педалі акселератора, уповільнення ходу або втрати швидкості руху (особливо при підйомі в гору). Причина у тому, що паливний насос перестав розвивати достатній тиск.
Зміна звуку двигуна
Будь-який досвідчений господар мінітрактора відразу вловлює зміни у звучанні працюючого двигуна. Вони можуть виражатися у зміні тональності, появі вібрацій. Часто подібні ознаки виявляються під час прогрівання двигуна, а потім зникають. Окремий випадок — звук, що «троїться», який супроводжується періодичним падінням і підвищенням обертів. Він може свідчити про знос механіки насоса або нестабільну роботу електричних контактів.
Рух ривками
Якщо мінітрактор на ходу починає смикати, а пального в баку при цьому достатньо, це може вказувати на серйозні дефекти паливного насоса. Важливо негайно перевірити бензонасос. Особливо – якщо із зони, в якій він знаходиться, виходить стукіт або поскрипування.
Невпевнений запуск або заглухання
Довга прокручування стартера або зупинка двигуна через кілька хвилин – тривожні симптоми. Добре, якщо в таких ситуаціях вдасться тимчасово перервати експлуатацію та швидко провести діагностику. В іншому випадку проблеми можуть погіршитися. Перевірка також допоможе переконатися, що проблеми із запуском пов’язані саме з паливним насосом, а не, наприклад, зі стартером або акумулятором.
Які можуть бути причини поломки паливного насоса мінітрактора?
Найчастіше вихід паливного насоса з ладу провокує забруднене паливо. Зайві домішки в пальному можуть як утримуватися спочатку (через низьку якість дизпалива чи бензину), і потрапляти у нього з бака. Проблема накопичення бруду на внутрішніх стінках та денці характерна для сталевих бензобаків. Незважаючи на герметичність резервуара, поява корозійних відкладень на металі неминуча.
Як це впливає на паливний насос? Іржаві опади, розчинені в пальному, поступово забивають паливний фільтр мінітрактора. Через це насос перестає одержувати достатньо палива, що підвищує навантаження на плунжер та інші деталі. Все це закінчується перегрівом, швидким зносом та поломкою пристрою. Тому сталеві баки у нових мінітракторах замінюють пластиковими.
Отже, основним винуватцем поломок є «брудне» паливо. Якщо власник впевнений як паливо, рекомендується зняти і промити бак. Це допоможе запобігти виходу нового насоса з ладу незабаром після ремонту.
Зустрічаються й інші фактори псування паливних насосів міні-тракторів:
- Перепади тиску в паливній системі. Забитий фільтр і повітря в паливопровідних трубках призводять до того, що насос не витримує стресове навантаження, що лягає на нього.
- Несправна електропроводка. Якщо робота нагнітач регулюється реле, то відмова може пояснюватися окисленням його контактів. Сам паливний насос може виявитися цілком справним. Тому варто спочатку продзвонити проводку. Якщо з нею все гаразд, то вже тоді потрібно шукати несправність у паливному насосі.
- Постійна робота двигуна за низького рівня пального. При майже порожньому баку насос недоотримує масло із системи мастила і не встигає остигати, що негативно позначається на його стані. Тип силової установки не важливий, проблеми через роботу паливного насоса «всуху» з’являються у міні-тракторів як з дизельними, так і бензиновими двигунами.
Можна стверджувати, що для довгої служби паливного насоса потрібно відповідально ставитись до поточного обслуговування міні-трактора. Важливо своєчасно змінювати елементи паливної системи, що фільтрують, відстежувати стан магістралі, намагатися не працювати з «сухим» баком і заливати паливо тільки з надійних заправок.
Як визначити відповідний паливний насос для вашої моделі мінітрактора?
При пошуках заміни насамперед відштовхуються від моделі та модифікації мінітрактора. Якщо не вдається знайти оригінальну запчастину, можна спробувати знайти її прямий аналог від іншого виробника. У цьому випадку необхідно попередньо з’ясувати в технічній документації параметри насоса, що зламався. Якщо інформацію про характеристики не вдалося знайти, проконсультуйтеся зі спеціалістами магазину Мотоблок-ТАТА.
Ось основні характеристики, від яких потрібно відштовхуватися при виборі паливного насоса на міні-трактор:
- Потужність двигуна. Від того, скільки кінських сил розвиває двигун, залежать обсяги палива для підтримки його роботи. Відповідно, до цього показника прив’язаний об’єм рідини, який за одиницю часу повинен перекачувати паливний насос.
- Тиск палива. Різні двигуни вимагають різного тиску палива (кг/см3). При недостатньому показнику збільшується витрата пального. Як правило, для дизелів підбирають паливні насоси високого тиску (ТНВД). Для бензинових моторів їхня потужність надмірна.
- Необхідна напруга. Ця характеристика важлива, якщо йдеться не про механічні насоси. В електричних пристроях напруга впливає на швидкість подачі палива.
Критично важливо, щоб паливний насос за потужністю відповідав потенціалу ДВЗ в л. с. Не так страшно, якщо він буде трохи продуктивнішим, ніж необхідно. У цьому випадку зайве пальне просто йтиме назад у бак через зворотну лінію.
Рекомендації з експлуатації паливних насосів
Плунжер та гільза паливного насоса при працюючому двигуні зазнають постійного навантаження. При виявленні ознак сильного зношування вузол підлягає заміні.
При встановленні нового пристрою необхідно залити рекомендований виробником об’єм олії. Надлишок зливається. На завершальному етапі установки важливо пам’ятати про те, що наявність повітряних бульбашок паливопроводу та насоса неприпустимо. Тому їх треба вигнати із системи. Для цього, як правило, потрібно відкрутити штуцер-болт і дочекатися, поки з-під нього не потече рівний струмінь пального. Якщо це передбачено виробником, під час видалення повітря може використовуватися підкачування ручним насосом.
При забрудненні паливного насоса виконується його промивання.